Forum www.projektowaniejachtow.fora.pl Strona Główna

 Rodzaje kadłubów

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
ziomal149




Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:08, 16 Sty 2014    Temat postu: Rodzaje kadłubów

Po pierwsze chciałem się przywitać ponieważ to mój pierwszy post.

"Witam"

Czy ktoś może poinformować mnie jaka jest zależność między kadłubem a rodzajem łodzi?
Z tego co widzę to kadłuby mają najróżniejsze kształty litera "V", litera "U" mają płaskie dna, zaokrąglone, szpiczaste. Niektóre kadłuby są "ostre" na przodzie, a płaskie na tyle...
Czy motorówka ma określony kształt kadłuba?Czy jacht żaglowy ma określony kształt i czy jacht motorowy ma z góry narzucony kształt?
A może jest to zrobione w ten sposób, że projektant wymyśla sobie dany kadłub, wrzuca w program i oblicza czy nie zatonie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zales470




Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 22:12, 03 Lis 2014    Temat postu:

Jeżeli chodzi o jachty żaglowe to kształt, oczywiście zależy od projektanta ale wszytko zależy jakiego typu ma być to łódka (np. szybka->mniej wygodna, czy wolniejsza ale bardziej komfortowa). Duże znaczenie ma tu współczynnik pełnotliwości kadłuba Cb (warto doczytać w literaturze)... Jachty (kadłuby)projektowane są na jakąś daną prędkość projektową (zakładaną eksploatacyjną) i kadłub jest optymalizowany pod nią (np płaska część rufowa pozwala jachtom wejść szybciej w ślizg).
"Ostre" nawisy dziobowe poprawiają pływalność przy dużym zafalowaniu i można je spotkać w jachtach morskich (ale od tego się już odchodzi). Co do motorówek to tak samo kadłub projektowany jest na daną prędkość (w skrócie polega to na znalezieniu dołka na wykresie liczby reynoldsa), lecz kadłuby motorówek nie mogą być płaskie ja na żaglówkach tylko powinny być w kształcie litery V, aby "nie połamał" się w skutek uderzania jachtu o wodę przy dużych prędkościach... W jachtach motorowych licz się też kąt podoblenia... ale w sumie nie potrzebnie się rozpisałem...reasumując kształt kadłuba nie jest żadnym widzi mi się projektanta, każdy kształt ma swoje uzasadnienie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.projektowaniejachtow.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcja kadłuba Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin